‚Kawa’ z miso

napoj_mietowy_450x205

Składniki:
1 łyżeczka miso jęczmiennego lub hatcho miso
1 łyżeczka białego miso
200 ml gorącej wody (optymalna temperatura to 70 st.C)

Przygotowanie:
1. Miso ucieramy w kubku na jednolitą pastę.
2. Zalewamy wodą doprowadzając do całkowitego rozpuszczenia.
3. Napój jest gotowy, smacznego!

Dlaczego warto przyrządzić taki napój?

Miso pobudza bardziej niż kawa lecz bez kofeinowego bodźca przez co nasz system nerwowy w ciągu dnia zachowuje w rzeczywistości więcej energii niż jak to często bywa w przypadku kawy. Subtelny smak i aromat kawy z miso można porównać do gorzkiej czekolady. Proporcje i rodzaje miso można zmieniać w zależności od indywidualnych upodobań. Przepis dedykujemy osobom, które chcą zmienić swoje poranne przyzwyczajenia na zdrowsze, dostarczając w ten w prosty sposób organizmowi żywe enzymy trawienne, witaminę B-12, wapń, fosfor, żelazo, potas i magnez oraz w mniejszych ilościach także siarkę i miedź. Miso zawiera też znaczną ilość kwasu linolenowego i lecytyny, które pomagają rozpuścić zawarty we krwi cholesterol oraz utrzymać naczynia krwionośne w elastyczności. To sprawia, że miso jest ważnym czynnikiem przeciwdziałającym miażdżycy i wysokiemu ciśnieniu.

W Japonii istnieje dawne wierzenie, że Bogowie podarowali ludziom miso, by zapewnić im zdrowie, szczęście i pokój.

Przepis i zdjęcie publikujemy dzięki uprzejmości Piotra Ważyńskiego.